Jamiekimberly.reismee.nl

3 weeks later

Het is inmiddels alweer 3 weken verder. Kan je het geloven? Haha de tijd vliegt zo snel voorbij.. 3 weken voelt als 3 dagen. En om heel eerlijk te zijn mis ik jullie niet haha. Nog niet!

Het afgelopen weekend is mijn host family een weekendje weg geweest naar Maryland. Ik kreeg veel vragen als, mocht je niet mee? Nou, ik vond het wel even lekker om zelf weg te gaan van het weekend. Doordeweeks is het al druk genoeg met 3 kinderen om je heen. Maar ik had dit weekend dus vrijdag, zaterdag, zondag en maandag ook nog vrij. Helaas hebben de andere meiden gewoon werk op vrijdag en maandag dus heb ik mezelf maar vermaakt. Dat is erg belangrijk als je zo ver van huis zit, en maar een beperkt aantal vrienden hebt hier.

Meestal pak ik even de auto en ga ik ergens koffie drinken, rondlopen in een mall, zwemmen, sporten, zonnen, of gewoon lekker in de tuin zitten en luisteren naar alle geluiden om me heen. Binnenkort kan ik eindelijk gebruik maken van de bibliotheek, dat kan pas als ik kan aantonen dat ik hier woon, dus met een NJ rijbewijs.

Ik zat laatst in de auto en er kwam lekkere muziek op de radio, de zon scheen en ik kan me gewoon niet herinneren wanneer ik me voor het laatst zo gelukkig gevoeld heb.

Zaterdag ben ik met Laura naar New York geweest, dit kost $16 voor een enkeltje. We hebben het highline park bezocht, dit is een hoog liggend verlaten treinspoor waar ze nu een park van hebben gemaakt. Daarna zijn we doorgelopen naar het 9/11 memorial. Erg mooi om te zien! En het leuke is, wij hebben gewoon internet op onze telefoon dus we zetten de google maps gewoon aan en hoeven nergens naar te zoeken haha. We hebben de ferry gepakt naar Staten Island om naast de Statue of Liberty te varen. Eenmaal daar gelijk weer de ferry terug en nog even de stad in geweest. Ook hebben we de metro gepakt naar Coney Island. Dit is echt heel vet om te zien. Je hebt een heel erg groot en lang strand en aan de andere kant heb je een soort attractie park. Hier hebben we gegeten bij Applebee’s en pff wat is dat lekker.

Het is erg gemakkelijk en goedkoop om hier met de metro te gaan. Je koopt een metrokaart en zet er $20 op of wat dan ook. Een ritje met de metro kost je $2,75. Zelfs van Manhattan naar Coney Island (ruim een uur), kostte maar $2,75.

‘s Avonds zijn we wat gaan drinken en hebben we leuke mensen leren kennen. De mensen hier zijn zo vriendelijk en beginnen zomaar een gesprek met je. Er is nog geen dag voorbij gegaan dat niemand me heeft aangesproken om me te complimenteren. Bijvoorbeeld, I love your shoes! Oh I love your lipstick, where did you get it? Have to tell my daughter. Love your tattoo, where did you go? Manhattan? No VENRAY haha.

Op zondag zijn we naar Philadelphia geweest, hier gaan we zeker nog een keer terug. We wilden eigenlijk naar de Independence Hall gaan en de Liberty Bell, maar helaas waren er demonstraties die alle toeristische pleinen blokkeerden. Toch hebben we ons goed vermaakt en lekker geluncht.

De werkweek is nu weer begonnen, gisteren even het komende schema doorgesproken, maar ik mag niet klagen! Vrijdagavond gaan mijn host parents waarschijnlijk met z’n 2e uit, dus dan moet ik de kinderen naar bed brengen en de rest van de avond gewoon oppassen.

Komende zaterdag en zondag ben ik weer lekker vrij en gaat mijn host family naar hun familie in New York! Dus lekker weer het huis voor mezelf. Ofja.. voor mezelf.. ze hebben hier zoveel mensen in dienst rondom het huis dat is echt niet normaal! Ze hebben een schoonmaakster, een tuinman, een man voor het zwembad, ze zijn de keuken en woonkamer aan het vernieuwen dus daarvoor is nog een ander bedrijf aanwezig en dan hebben ze nog een bedrijf rondlopen die op het moment de hekwerken in de tuin vernieuwt.

Hoe langer ik hier ben hoe minder ik te vertellen krijg, omdat het voor mij allemaal een beetje normaal begint te worden. Als jullie vragen hebben kunnen jullie altijd een reactie achterlaten. Hopelijk heb ik jullie weer een goed inzicht in mijn nieuwe leven gegeven.

Dikke kus en knuffel xoxo

Reacties

Reacties

Wendy

Heel fijn om te lezen dat je ons nog niet mist en je je gelukkig voelt! Dat is het allerbelangrijkste!, geniet er nog lekker van, en ga gewoon door met alles opschrijven wat je meemaakt. Ook al word het voor jou gewoon, Ik wil het allemaal horen! ????love you! ????????????????

Wendy

(Waar komen die vraagtekens toch steeds vandaan. ..niet van mij????)

Gertie

Ja hoor daar is ze weer ............deel drie van Jamies avontuur ! Weer erg leuk om te lezen , druk druk druk je hebt ook helemaal geen tijd om iemand te missen. En zolang jij het leuk en gezellig hebt vinden wij het prima om jou te missen , ik vond het wel erg leuk dat ik je vrijdag eventjes gezien en gesproken heb bij Pleunie op Skype. Veel plezier bij deel vier van je story ..........groetjes een knuffel en tot de volgende xx

Oma Tilly

Lieve schat het is super om te horen dat je zo gelukkig bent. Dat is het belangrijkste voor ons. We missen je maar zo kunnen we toch met jou meegenieten en is de afstand geen probleem. Nog veel fun en geluk! Ook veel groetjes van Opa. XXX

Bregje

Wat super fijn dat je het zo na je zin hebt meis???? En dat je nieuwe mensen hebt leren kennen. Nou ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet ze????

Toos van de Vinne

Ha Jamie wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. En dat je gelukkig bent. Leuk wat je schrijft. Een hele belevenis. Gr. Van ons xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active