Jamiekimberly.reismee.nl

''We are so lucky to have you''.

Goedemorgen/ middag allemaal!

Ik zal jullie weer eens wat bijpraten over mijn avonturen. Ik moet eerlijk zeggen dat de afgelopen weekenden een beetje teleurstellend zullen zijn omdat ik niet erg veel gedaan heb.

In het weekend van 10 September zijn we naar Rutgers University geweest om te kijken hoe die campus eruit zag. Heel anders dan Princeton University! Hier hebben ze dus echt van die Sorority Houses die je ook ziet in films. Ze hebben ook echt van die gekke namen met, Alpha, Beta, Gamma, Delta etc. Verder liep iedereen in Rutgers kleding, kan me echt niet voorstellen dat in Nederland iedereen kleding van de school aan zou willen. Hierna zijn we naar Laura’s huis gegaan en hebben we nog even gezwommen. Mijn zwembad is nu ondertussen dicht, dat is soms wel jammer want het weer is nog steeds erg warm. De zon schijnt niet echt meer maar de warmte blijft terugkomen.

De week daarop ben ik naar de DMV (Department of Motor Vehicles) geweest. Hier wil je niet graag komen. De mensen zijn zo onvriendelijk en zo dom, tegelijkertijd behandelen ze jou alsof je dom bent. De eerste keer ben ik gezakt voor de theorie test voor het rijbewijs maar om eerlijk te zijn was mijn voorbereiding ook niet alles haha. Verder moet je nagaan dat alles hier in feet en miles is. Ook de alcohol gerelateerde vragen worden gesteld in ounces. Dan hebben ze nog schoolbussen die helemaal niet in ons verkeer voorkomen en in Amerika mag je right on red. Ja ja, ook al is het stoplicht rood, mag je als het veilig is gewoon rechts afslaan. Dat gaat nog een probleem worden als ik terugkom haha. Ook ben ik benieuwd of het rijden in een schakelauto nog makkelijk is. Afgelopen donderdag ben ik dus voor de 2e keer bij de DMV geweest om de test af te nemen en dit keer natuurlijk wel geslaagd! Woehoee wie kan er nou zeggen dat hij/zij een amerikaans rijbewijs heeft? ME! Als je geslaagd bent word er gelijk een foto van je gemaakt en printen ze je rijbewijs gelijk op een kaart uit. Super handig! Daar kunnen we een voorbeeld aan nemen. Iedereen onder de 21 heeft een verticaal rijbewijs en iedereen ouder dan 21 heeft een horizontaal rijbewijs. Wat hier precies de reden van is weet ik niet, maar ik denk dat het makkelijker is met controleren van de leeftijd. Als ik 21 word kan ik bij de DMV mijn rijbewijs gewoon omwisselen voor $10. Verder heb ik nu ongeveer $28 dollar betaald om mijn rijbewijs te krijgen haha. Belachelijk wat wij er eigenlijk voor betalen.

Het weekend daarna heb ik niks anders gedaan dan uitgeslapen, netflix gekeken, een beetje gespeeld met de kinderen, op zondag gevoetbald en alleen de deur uitgeweest voor starbucks. Soms kan het hier ook best eenzaam zijn, vooral als je enige 2 vrienden hier al plannen hebben.

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag met Laura naar New York geweest. Hier hebben we eerst ontbeten/ geluncht bij de Mac (dat was echt de eerste keer sinds 3 maanden dat ik daar was) (en ik heb er spijt van). Want het was helemaal niet lekker haha. Ik denk alleen maar, als die Amerikanen bij ons in de Mac komen denken ze al dat ze in food heaven zijn volgensmij. En de mensen die daar werken zijn ook zooooo dom. En de Mac frietsaus die wij hebben, die zogenaamd Amerikaans is, kennen ze hier niet eens. Na het eten zijn we naar little Italy gelopen. Hier was heel toevallig een festival aan de gang, namelijk het San Generro Feast. Het was eigenlijk een hele gezellige en lange markt in smalle straten. Overal kon je spellen doen en stonden voedsel tentjes. Hierna zijn we doorgelopen naar SoHo en zijn we even bij de DASH winkel geweest. Hierna doorgelopen naar Chinatown. Laten we het zo zeggen, je ruikt wel wanneer je er bent. Hier hebben we een boeddhisten tempel bezocht, namelijk de Mahayana Temple. Toen de avond aanbrak zijn we nog even gaan shoppen en hebben we gegeten bij TGI Fridays. Op weg terug naar huis in slaap gevallen in de trein maar gelukkig heeft Laura me niet laten zitten.

En toen kwam zondag 25 september. Laten we deze dag markeren als een zwarte dag in de geschiedenis haha. Ik had het echt even gehad. Je kunt wel zeggen dat mijn Honeymoon Fase nu afgelopen is. Mijn hoofd is uit de wolken en heb even een realisatie momentje gehad dat ik niet zomaar naar huis kan. Hoewel ik het hier reuze naar mijn zin heb gehad de laatste tijd, maar soms heb je even die knuffel nodig. Ik was namelijk met mama en Jinthe aan het skypen en ze zwaaide naar me, en ze heeft onderhand al 4 tanden en ik brak gewoon. De laatste keer dat ik haar zag was het nog echt een baby. Maar ik heb zo’n lieve mama, ze zei, James ik wist dat je het vroeg of laat een keertje moeilijk ging krijgen.. kijk maar in je fotolijstje. Daar had mam een hele lieve brief voor me geschreven waardoor Laura me met spoed naar de Cheesecake factory heeft moeten brengen haha. Gelukkig kan ik er nu om lachen en is het er nu allemaal uit. Hopelijk kan ik het nu nogmaals 3 maandjes volhouden want over 79 dagen kom ik even naar huis! Kan de eerste verjaardag van m’n lieve zussie toch niet missen?!

Gelukkig gebeuren hier ook iedere dag leuke dingen en heb ik veel afleiding. Helaas mag ik geen foto’s van de kinderen hierop plaatsen maar het zijn echt schatten en we zijn al zo gewend aan elkaar. Iedere dag als ik de kids ga ophalen van school zijn ze zo blij om me te zien dat je er zelf blij van word. Als de jongste me ziet pakt hij meteen mijn hand omdat hij bang is dat ik weer wegga zonder hem. De leraren vertellen me dan ook dat hij de hele dag over me heeft gepraat en dat ik zo lief ben en zijn lunch heb klaargemaakt. Hij zegt dan de hele tijd, my Jamie.

Als we ‘s morgens in de file staan onderweg naar school maken we er altijd een gezellige boel van. Zetten de muziek hard aan en gaan met z’n allen meezingen! Af en toe liggen ze dan helemaal in een deuk en zeggen ze, Jaim you’re funny! Ik heb inderdaad een bijnaam, Jaim, Jaimjaim.

Het blijft awkward als iemand vraagt of ik de moeder ben of als de kids zich verspreken en mij mommy noemen. (ze noemen me ook wel eens daddy hoor)! Maar laatst kreeg ik echt wel een hartverwarmend compliment. De oudste zei, Jaim? We are so lucky to have you. En toen wist ik gewoon weer waar ik het voor deed. Mijn hostparents hebben al aangegeven dat als ik denk aan verlenging dat ze me erg graag langer zouden willen hebben. Hier kan ik natuurlijk nog geen antwoord op geven, maar het is fijn om te weten dat ze dat graag willen en dat ze tevreden zijn. Deze kids lijken soms een beetje verwend omdat ze uit een rijk gezin komen en alles krijgen wat ze willen, maar eigenlijk zien ze hun ouders maar 2 uur op een dag tijdens het avondeten en bedtijd. Als ik er niet was geweest zouden ze geen lessen kunnen nemen in ballet, viool, piano of gewoon een keer op een playdate gaan. Dan zouden ze iedere dag op school zitten van 9 tot 6. Ik kan er ook nog steeds niet bij dat de jongste iedere dag volle dagen naar school gaat terwijl hij nog maar 2 is. Doordat de kids hun ouders niet erg lang zien krijgen ze ook meestal hun zin in alles wat ze willen. Het laatste wat de ouders willen is het kind boos maken in de tijd die ze samen hebben. Hierdoor is het ook zo moeilijk voor mij om de kinderen zich aan de regels te laten houden. Vooral omdat ze die zelf aan hun laars lappen. Wel een goede training voor mij en ik begin steeds meer een beeld te krijgen over hoe ik zelf mijn kinderen op zou voeden. Tegen de tijd dat ik hier klaar ben, ben ik een pro!

Hopelijk heb ik jullie weer een beetje vermaakt, mochten jullie vragen hebben stel ze gerust.

Tot in december!

LOVE YOU

Reacties

Reacties

Pleunie

OOOOOH JAMIE IK DENK NIET AAAN VERLENGING HOOR hahahah mis je ???????? maar see you soon xxxxx

Auntie

Hi Jamie, wat een mooi verhaal weer! Ik vind het echt super knap van je . Lastig dat je het even zo moeilijk hebt gehad. Maar ook logisch. Nog even en dan ben je weer ff terug om op te laden. Kun je er dan weer even tegenaan. Als ik Jinthe zie, dan zie ik jou als kleine meid. Heerlijk! Nou meid, hou je taai, geniet van de kids daar en we zien je over een kleine 2 maanden weer. Xxx van mij en natuurlijk ook van Bart, Fenna en Indy. Love you!!

omi

Hallo lieve schat, wat een mooi verhaal weer, wij missen jou ook en droom ervan om jou een dikke knuffel te geven! Nog 10 weekjes en ik kan het echt! Hou vol schatje en weer zien jou gauw weer. Ook de groetjes en knuffel van opa. Xxxxxxxxxxxxx

Gertie

Lieve Jamie , weer een erg mooi verhaal. Trouwens een groot compliment hoe je dit alles op schrijft , het leest zo lekker weg . Dat je zo af en toe een heel klein dipje hebt is te begrijpen , het is ook niet niks om zo n avontuur aan te gaan zo ver weg. Maar je doet het super Jamie , en dat die kleintjes zo gek met je zijn snappen wij allemaal . Nog een paar maanden en dan kun je lekker met Jinthe en de rest knuffelen . En ff heerlijk bijkletsen met iedereen , lekker wijntjes drinken en kunnen wij luisteren of je al een beetje een Amerikaans accent hebt hahaha . Keep on going Jamie , see you soon ...........lots of love from de Kamperfoelie xx

Diane

Hee jamie! ????
Wat een super leuk verhaal weer om te lezen. Ik vind het fantastisch om te lezen hoe jij je daar sterk houdt. Met het avontuur opzoeken kom je jezelf een keer tegen maar je bent een sterke meid die ook dat red! Ik ben zelfs trots op je hoe je het daar doet! Hou je taai meid ..keep the positive spirit!
Dikke knuffel van mij ????

Jack

Hahaha ik neem je persoonlijk mee terug troella
missssssssss you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active