Jamiekimberly.reismee.nl

4 Month Mark

Hello everyone!

Happy november kan ik wel zeggen! Gisteren 22 graden gehad en vandaag 25 graden, heerlijk! Dat zegt natuurlijk niets over de winter die komen gaat, want dan zullen jullie medelijden met me hebben. Het is weer een tijdje geleden sinds ik een blog geplaatst heb. Ik probeer jullie iedere maand een update te geven en vind jullie reacties daarop ook altijd erg leuk! Thanks for the support! Xx

Ieder weekend zijn we druk aan het trainen geweest voor de opkomende charity game a.s. zondag! Hierbij hebben we een voetbal wedstrijd georganiseerd tegen een lokaal team en proberen we zo veel mogelijk geld op te halen voor het borstkanker fonds, ik geloof dat we rond de $500 hebben opgehaald tot nu toe.

De afgelopen weekenden heb ik ook vaak in het weekend gewerkt en word het leven hier steeds normaler. Gelukkig heb ik nog wel wat leuke dingen ergens tussenin kunnen proppen. Zo ben ik met Laura, Tim en Luisa naar Philadelphia geweest. De ochtend hebben we besteed in de Philadelphia Zoo en we hebben ons verassend genoeg echt vermaakt. Hierna zijn we toch nog de stad in geweest om de Liberty Bell, Independence Hall en het LOVE park te bezoeken. Als afsluiter gegeten bij het Hard Rock café en 2 flessen wijn mee naar huis genomen, omdat ik daar echt even zin in had!

De dag daarna was ik vrij omdat het een joodse feestdag was, rosh hashanah om precies te zijn. Dit is het joodse nieuwjaar. Ik dacht even interesse te tonen en vroeg mijn host family of hun 2017 nu al begonnen was dan? Blijkt dat ze al in jaar 5777 zitten haha. Ik ben trouwens de laatste paar maanden al vaker in een synagoge binnen geweest dan in 20 jaar in de kerk geloof ik. Oepsie.

Een van mijn afgelopen weekenden heb ik ook besteed aan de verjaardag van Charlotte, de oudste.

Overdag zijn haar vriendjes en vriendinnetjes van school gekomen en in de avond hebben we met de hele familie gegeten en gezellig bij elkaar gezeten. Op de dag dat ze eigenlijk echt jarig was zijn we met het gezin uit eten geweest. Op dit soort avonden willen ze dan ook altijd een foto maken met het gezin, en het leuke is dat ze persé willen dat ik er ook bij op sta.

De week hierop waren mijn beide hostparents op een business trip. Omdat ik niet meer dan 10 uur op een dag mag werken, kwamen de opa en oma in huis om me te ‘versterken’. Eigenlijk liepen ze me meer in de weg dan wat anders, maar we hebben het overleefd. Zo merk je maar weer hoe slecht de opa en oma hun kleinkinderen eigenlijk kennen. Door deze week ben ik heel close geworden met de kids, hoe ze normaal gesproken de aandacht van papa en mama willen, wilden ze deze nu van mij. Vooral de jongste was heel erg aan me gehecht en wilde overal mee naartoe, al is het maar van de keuken naar de woonkamer. Deze week was ook een beetje anders omdat ik het hele weekend heb moeten werken. In het weekend gaan ze alle drie naar gymnastics en de meiden gaan ook naar Hebrew school. Ook hadden we nog een kinderfeestje waar we naar toe moesten. Toen mijn hostmom en hostdad weer terug kwamen van hun business trips hadden ze voor mij een Kate Spade tas meegenomen, als dank voor mijn harde werk. Super lief en helemaal onverwachts!

Het weekend daarna lekker naar de bios geweest, en o mijn god wat een leven! Bestel een middel frisdrank en je krijgt de grootste beker ever. De stoelen in de bios kan je helemaal zelf bedienen met allerlei knopjes, liggen, zitten, alleen voeten omhoog- echte luxe! De volgende dag in het weekend zijn we ’s avonds bij de vriend van Luisa geweest voor een tapas avondje. Veel wijntjes gedronken en lekker gegeten.

Het weekend hierop heb ik mijn eerste football match bijgewoond, dit was onze clustermeeting. Geen idee wat er gebeurde, gewoon juichen als de rest het ook doet. Heb even met mijn local coördinator gesproken en ze vertelde me dat mijn hostparents een lieve mail over mij hadden gestuurd naar haar, om te laten weten hoe tevreden ze zijn met mij. Ze heeft mij die laten lezen, maar mijn familie weet niet dat ik dat weet haha. Diezelfde dag zijn we in de avond uit eten geweest met een aantal meiden van ons voetbal team. Ook al ben je 20, kan je best een wijntje drinken in een restaurant. De truc is om gewoon naar een BYOB restaurant te gaan. Dit betekend, Bring your own bottle. Hierom gaan ze je dus niet om identificatiebewijs vragen. Omdat ze maar een X aantal vergunningen hebben per gemeente om alcohol te schenken zijn er best veel restaurants die dit concept hebben.

Afgelopen maandag was het Halloween, omdat dit op een maandag viel werden er in het weekend daarvoor een aantal house party’s gegeven. Omdat we nu tegenwoordig best veel mensen kennen zijn we zaterdag naar een house party geweest waar ongeveer 70 man aanwezig waren. Had eigenlijk 4 maanden lang bijna geen alcohol gedronken dus deze kwam erg hard aan haha. Ik dacht dat ik wel een getrainde drinker was maar de dag erna kon ik niet eens water meer binnenhouden. Ik moet me echt even gaan voorbereiden op mijn 2 weken in Nederland.

Op 31 oktober, Halloween, samen met de kinderen langs de deuren geweest om snoepjes te krijgen. Sommige huizen zijn echt impressive, echte enge geluiden, lichtjes en maskers. Het is zo leuk om te zien dat iedereen hier ook aan meedoet, de mensen die de deur openmaken om snoep uit te delen zijn zelf ook verkleed! Mijn 3 kids waren verkleed als pinguïn, brandweerman en hello kitty.

InterExchange had een wedstrijd lopen waarbij je jezelf kon opgeven als Super Au Pair van het jaar, ik heb het wel voorbij zien komen maar eerlijk gezegd ben ik daar gewoon te lui voor. Tot mijn hostparents met het avondeten even mededeelden dat ze mij graag op wilden geven. Om mee te doen moest je een filmpje inzenden van 3-10 minuten lang en een essay schrijven van ongeveer 800 woorden. Uiteindelijk heb ik helemaal niets hoeven doen aan het essay, alleen een paar dingetjes opgenomen voor in het filmpje. Het filmpje is super vet geworden! Ik vind het echt zo lief dat ze me hebben opgegeven en dat ze het werk dat ik doe ook zo waarderen. Mochten jullie het filmpje willen zien, stuur me even een appje zodat ik het naar je kan sturen. Mocht ik deze wedstrijd winnen, win ik $1000 dollar aan reiskrediet binnen de US. Mocht ik niet winnen ben ik alsnog heel erg tevreden met het feit dat ze het alleen al waard vonden om me te nomineren.

Bedankt voor het lezen weer!

Xoxo

Reacties

Reacties

Mam

Weer heerlijk genoten van je Update! Kan wel door blijven lezen, denk dat We maar eens lekker in onze joggingbroeken met een fles of wat wijn gezellig op de bank bij moeten kletsen in december. ..Nu al zo'n zin in ????
Mis je en ben heel trots op je ..Love you ????

Oma

Hallo lieve schat. Wat een heerlijk verhaal is dit weer, daar kan ik echt van genieten. We tellen de dagen af tot je weer bij ons bent en dan gaan we heerlijk bijkletsen. We zijn supertrots op jou, hou je taai en jij bent de gewoon de beste en allerliefste Nanny. Liefs van ons uit het koude Venray. Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active