Jamiekimberly.reismee.nl

7 Months

Hallo lieve lezers!

Vorige maand heb ik mijn blog overgeslagen omdat ik de helft van die tijd in Nederland door heb gebracht en toch wel een aantal mensen heb gesproken toen.

Om verder te gaan waar ik gebleven was.. De laatste week ben ik naar New York geweest om de kerstsfeer toch nog mee te kunnen maken. Helaas lag er op dat moment geen sneeuw maar de stad was erg gezellig. Alle winkelruiten zijn eyecatchers en alle bomen zijn versierd met lichtjes. Tim had me uitgenodigd voor zijn cluster meeting dus ben ik mee gaan schaatsen in Bryant Park. Hier waren Denise en Benthe ook bij dus even lekker bijgekletst.

De twee weken in Nederland zijn voorbij gevlogen! Iedereen heeft vast wel wat foto’s voorbij zien komen dus hier ga ik niet te ver op in. Ondertussen ben ik alweer dik een maand in het mooie Amerika. Nog steeds vermaak ik me hier erg goed en geniet ik van de tijd dat ik hier nog ben. Het aftellen is begonnen en nu moet ik op gaan schieten met mijn bucketlist!

Eenmaal teruggekomen in Princeton junction heb ik oudjaars avond met Laura en haar broertje en zusje gevierd. We hadden lekkere hapjes klaargemaakt en iemand anders vodka laten halen voor ons! Jippie, was wel even afkicken weer hoor. ’s Avonds hebben we ook eindelijk uitgevonden hoe die televisie nou eigenlijk werkt haha, dat moet je mij echt niet vragen. Dus nu kan ik ook eindelijk Amerikaanse programma’s kijken, dat doe ik eigenlijk niet zo graag aangezien er na elke 5 minuten 10 minuten reclame komt.

Op 1 januari is mijn host family teruggekomen van hun vakantie in Singapore. De kids hadden een mega jetlag en waren echt niet te genieten. Die week was echt even hell. Als ik ze op had gehaald van school vielen ze in de auto naar huis meteen in slaap, vervolgens om 2 uur in de nacht waren ze natuurlijk klaarwakker. Kinderen wakker? Hele huis wakker. Vanuit Nederland had ik voor de kinderen een shirtje van Amsterdam meegenomen, heel toevallig hadden ze voor mij een shirt van Singapore meegenomen als cadeautje.

De volgende week is er dan eindelijk echte sneeuw gevallen! Het leuke van deze sneeuw is, dat het de volgende dag niet meteen weer weg is. Echter zijn er hier ook grote nadelen aan sneeuw, de wegen worden amper schoongemaakt en daarom zit je dus in het weekend gewoon opgesloten in huis. Ook heb ik in het weekend altijd een andere auto dan doordeweeks, en die heeft geen 4 wiel aandrijving. Zelfs met regen rijd ik hier niet graag lange afstanden. Amerikanen begrijpen niet dat je de weg een beetje schuin moet maken zodat de regen er niet op blijft liggen. Ook kwam ik er eigenlijk pas terug in Nederland achter dat ze hier helemaal geen straatlantaarnpalen hebben.

De afgelopen weken zijn een beetje rustig geweest, eerlijk gezegd is het gewoon verstand op nul en ff doorzetten. Wel heb ik een gesprek gehad met mijn host family. Ze hebben me al erg vroeg van tevoren gevraagd of ik zou willen nadenken over verlenging omdat ze mij graag langer zouden willen hebben in huis. Dit heb ik ook overwogen maar op dit moment zie ik meer nadelen dan voordelen. 2 weken geleden kwam dit dus weer naar boven en heb ik maar gelijk aangegeven dat ik naar huis toe ga. Erg moeilijk eigenlijk om dat zo te bespreken, ik kon zien dat ze dat wel erg jammer vonden. Natuurlijk ga ik het zelf ook jammer vinden om dadelijk afscheid te moeten nemen en ‘mijn kids’ te moeten overdragen aan een andere au pair. De band die ik met ze heb opgebouwd in deze tijd is onbeschrijfelijk. De afgelopen weken heb ik ook meegeholpen om Shane eindelijk zindelijk te krijgen, hij is nu al 3 geweest en het word nu toch wel echt tijd. Op een gegeven moment kwamen we op een punt dat hij niet meer wilde plassen als ik niet in de deuropening stond! Nu doet hij het voortaan gewoon op school en heeft hij alleen nog maar overnacht een luier nodig, of als hij nummertje 2 moet doen haha. Ongeveer twee weken terug kwam ik Shane ophalen op school, een vriendje van hem liet me zijn speelgoed zien en vertelde wat het allemaal kon doen. Shane was hier niet van gediend hoor! Hij heeft zijn vriendje gelijk verteld dat ik niet ZIJN mama ben maar die van HEM. Ik lag echt in een deuk, wat een schatje. Wel gelijk even op weg naar huis duidelijk gemaakt dat hij me nooit mama mag noemen. Dat heeft ook al voor zoveel ongemakkelijke situaties gezorgd. Vorige week de meiden opgehaald om naar balletles te gaan, normaal gesproken neem ik dan een mueslireep voor ze mee om even op te laden. Die week had ik ook lekkere chocolade muntjes meegenomen die ze hadden gekregen van Sinterklaas, helaas zijn deze niet kosher maar ze mogen ze wel eten buiten het huis! Toen ik de muntjes tevoorschijn haalde waren ze zo gelukkig! Op weg naar ballet hoor ik Alaina tegen Charlotte zeggen, : We have the best au pair ever!!! Dat laat je hart toch wel weer even smelten. Maar helaas voor hun, heb ik ook een schattig zusje thuis zitten die mij nog meer smeltmomentjes kan geven! Ik kom gewoon naar huuuuuuus!

Mijn au pair programma eindigt op 5 juli 2017. Een aantal dagen van te voren zal de nieuwe au pair aankomen en mag ik haar in gaan werken. Ook zal ik ze binnenkort wel moeten gaan helpen met het uitzoeken van de nieuwe au pair. Ik heb nog best veel reisjes gepland staan de komende maanden, dus meer informatie daarover volgt nog. Wel kan ik jullie alvast vertellen dat ik voor 6 juli een ticket heb geboekt naar San Francisco! Ik had een oproep geplaatst op Facebook en op Reismaatjes.nl hier heb ik een aantal leuke reacties op gekregen en voor nu heb ik 1 persoon die al zeker met me meegaat. Aan het einde van deze maand zal er meer duidelijk worden over mijn reisgezelschap. Nu heb ik alleen 1 probleempje, ik heb hier 2 grote koffers die beide ingecheckt moeten worden. Dit zou verder geen probleem zijn, hiervoor betaal ik wel bij. Maar nu kan ik ze niet beide meenemen naar San Francisco. Ten eerste betaal ik dan bij voor naar San Francisco te gaan en kan ik weer bijbetalen als ik naar Nederland vlieg. Bij mijn host family laten staan heeft ook geen zin, aangezien ik rechtstreeks van Cali naar Nederland vlieg. Ten tweede, als ik 2 koffers ga meenemen zit de kofferbak gelijk vol en is er geen plaats meer voor de bagage van mijn medereizigers. Ik zou mijn koffer kunnen versturen met een aantal websites, maar hiervoor betaal je al gauw 200 euro. Mijn vraag is, is er iemand die ik ken, die de komende maanden een keer naar New York komt voor vakantie. En waarbij ik dus mijn koffer als 2e koffer mag inchecken terug naar huis? Hiermee zou ik heel erg geholpen zijn!

Bedankt weer allemaal voor het lezen! xoxo

Reacties

Reacties

Oma

Hallo lieve schat, weer een prachtig verhaal om van te smullen. We skypen en appen wel met jou, maar deze verhalen vind ik heerlijk. Wij zijn supertrots op jou maar we willen toch erg graag dat je na dit au pair avontuur toch lekker bij ons blijft. Wel natuurlijk een dubbel gevoel, om graag terug te gaan en toch ook weer die lieve kindjes van jou te moeten verlaten. Maar ze zullen hun hele leven aan jou blijven denken dat weet ik zeker. We love you Jamie en een hele dikke kus van ons. Xxxx

Bregje

Wat een prachtig verhaal weer en fijn dat je het nog steeds na je zin hebt ???? Nou nog even genieten voordat het voorbij is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active