Jamiekimberly.reismee.nl

5 Months

Lieve iedereen,

Het is weer een tijdje geleden, en dus weer tijd voor een blog! Afgelopen maandag heb ik de 5 maanden alweer bereikt. Tijd gaat zo onwijs snel! Over een weekje vertrek ik voor 2 weken naar Nederland en wanneer ik terug kom zit ik alweer op 6 maanden. Alhoewel ik me helemaal prima voel hier, heb ik besloten om niet te verlengen als het jaar voorbij is. Zover weg zijn van je familie leert je wel even te realiseren hoe erg je ze eigenlijk nodig hebt.

Laat ik maar eens even verder schrijven waar ik gebleven ben.. Het eerste weekend van november ben ik op bezoek geweest bij Denise in Warren NJ. Denise heb ik leren kennen bij de introductiedag van Travel Active en woont nu een uurtje bij me vandaan! Zaterdags hebben we besteed bij haar in de buurt en zijn we naar een cluster meeting geweest van andere Au pairs in de regio, hier hebben we pumpkin pies gebakken en heb ik ook weer een Nederlands meisje ontmoet uit Venlo.

De dag erna is Denise mijn kant op gekomen en was het eindelijk de dag van onze charity game! Lekker een potje gevoetbald en tegen de 1000 dollar op weten te halen voor borstkanker. ’s Avonds heb ik EINDELIJK weer een keer all you can eat sushi gegeten. Ik was zooooo blij.

Snel daarna was het Election day, hier heb ik ook veel vragen over gekregen. Wat vinden de Amerikanen ervan dat Trump gewonnen heeft? Uh ja, crappy maar ja wat moeten ze doen? Trump komt in januari pas aan de macht dus nu merken we er eigenlijk nog niets van.

Het weekend erop ben ik naar de Jersey shore bordwalk geweest, hier is dus ook de show Jersey shore opgenomen. Helaas was de shore store wel dicht, vast omdat het seizoen gewoon voorbij is. Met Laura en 2 andere meiden uit Princeton zijn we gaan lasergamen en bowlen. Bowlen is echt erg leuk hier, gewoon de sfeer en de grootte van alles maakt het echt weer Amerikaans.

Mijn eerste Thanksgiving in Amerika was erg leuk. Ik ben met mijn hostfamily mee gegaan naar hun familie in Mamaroneck, New York. Thanksgiving word gevierd door het samen te kijken naar een Football game en lekker te eten daarna. Turkey of course! Ik heb helaas geen foto gemaakt van het eten, maar je kunt het een beetje vergelijken met een kerstdiner. Aan het einde van de avond heeft mijn hostfamily me afgezet bij het vliegveld van Newark, want ik ging naar FLORIDA.

Heerlijk. Eind november, 27 graden, witte stranden, blauwe lucht, wie kan dat nou zeggen? Het was dan maar voor een weekendje maar het voelde echt even als een vakantie. Hier heb ik geslapen bij Julia en haar roommate. Op black Friday zijn we naar een mega grote outlet mall geweest, de rijen waren zo lang om alleen al naar binnen te gaan bij een winkel dat het gewoon niet meer leuk was. In de avond lekker op stap geweest, wat had ik dat gemist! Zaterdag zijn we met een Uber naar Miami geweest en hebben we lekker op South Beach gelegen. Velen van jullie weten misschien niet wat een Uber is, maar dit is echt de nieuwe toekomst van taxi’s. Een hele makkelijke app, goedkoop en bereikbaar op alle tijdstippen. ’s Avonds weer op stap geweest en na het stappen gelijk in een Uber gestapt naar het vliegveld, want ik moest weer naar huis ! Jaja, je raad het al. Ik heb niet geslapen die nacht. Laura kwam me ’s morgens ophalen op het vliegveld en heeft me naar huis gebracht. Die dag heb ik alleen nog even de was gedaan en helemaal doorgeslapen tot maandag ochtend. Het was het helemaal waard! Mijn familie is soms ook bezorgd omdat ik hier in Amerika in mijn eentje rondreis, maar om eerlijk te zijn voel ik me hier nu net zo veilig als in Nederland. Ik begrijp dat het voor andere mensen klinkt als het ‘buitenland’, en het lijkt op het nieuws net alsof alle zieke dingen op de aarde hier gebeuren, maar heb je enig idee hoe groot Amerika is? Dat kan je echt niet vergelijken met Nederland, als je alle crimes gaat vergelijken moet je heel Europa pakken. Het punt is, in het begin dat ik hier was ben ik best angstig geweest, vooral in New York. Maar dat gevoel gaat helemaal weg en in de area waar ik woon, wonen echt alleen fatsoenlijke mensen met geld.

De afgelopen weken heb ik mijn hostkids al verteld over Sinterklaas en geprobeerd om ze verschillende liedjes te leren. Zelfs mijn hostdad loopt door het huis ‘Sinterklaas kapoentje’ te zingen. Op 5 December mochten ze de schoen zetten, want ik had gezegd dat ik Sinterklaas een brief zou schrijven, of hij dit jaar voor mij naar Amerika wilde komen. En natuurlijk wilde hij dat!!! De kids hadden een mooie tekening gemaakt en veel liedjes gezongen voor ze naar bed gingen. Ik vond het zo leuk om Sinterklaas te spelen, haha. Papa had vanuit Nederland pepernoten, chocoladeletters en chocolade muntjes opgestuurd. Ik had een Engels gedichtje gemaakt en ook kleine Nederlandse gedichtjes. Ook voor mijn host ouders had ik een chocoladeletter, vonden ze echt erg leuk. Ook hoe het eruit zag en het verhaal erachter vonden ze erg leuk en interessant. Ze zijn bang dat de kids volgend jaar hun schoen weer gaan zetten, haha!

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor een trip naar Boston om de nodige credits binnen te halen voor m’n visum! Ik heb er 6 nodig, door deze trip krijg ik er 4. Hiervoor moet ik 3 zaterdagen een les volgen over de stad Boston. In maart gaan we dan met een hele groep een weekend naar Boston, de week na mijn verjaardag dus gelukkig ben ik dan 21, haha. De andere 2 credits ga ik halen door een class te auditen bij Princeton University. Hier kies ik een onderwerp uit een ga ik 2x per week 1,5 uur naar de les. Hiervoor krijg ik 3 credits, dus is alles compleet!

Nu is dan de laatste week voor de kerst in Amerika aangebroken. Aankomend weekend ga ik nog naar New York City om dat te waarnemen in de kerstsfeer! Ook ga ik met de cluster meeting van Tim en Denise mee om te schaatsen in Bryant Park. Volgende week nog maar 3 daagjes werken en dan mijn koffertje inpakken! Ik kan zoooooo niet wachten om weer thuis te zijn.

Dikke kus en knuffel en tot over een week!

Reacties

Reacties

Oma

Ha Jamie, Wat zijn we blij dat we jou weer kunnen zien over 1 week en we je lekker kunnen knuffelen. We zijn supertrots op jou. Jij maakt je daar wel onvergetelijk met je Sinterklaas liedjes en zo. Als je naar New York vergeet dan geen foto's en filmpjes te maken van de mooie kerstsfeer daar. Tot volgende week schat. Xxxxxxxxxxxxx

Berivan

Me schatje komt bijna naar huis heb er zin in ! :D

Toos van de Vinne

Ha Jamie wat een mooi verhaal. Je hebt het wel naar de zin in Amerika. Maar ik begrijp ook dat je je familie mist. Nog een paar dagjes en dan zie je iedereen weer. Super spannend voor iedereen. Geniet er straks lekker van. Een dikke knuffel van ons.???? ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active