Jamiekimberly.reismee.nl

9 MONTHS

Hallo dames en heren!

NOG 3 MAANDEN TE GAAN.

Het is weer een tijdje geleden en dus weer tijd voor een blog! Ik zie dat mijn blogs zo ongeveer 500 keer bekeken worden iedere keer, super gaaf! Thanks allemaal, Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Er zijn nu 9 maanden voorbij, ik moet zeggen dat het ook wel begint te voelen als een eeuwigheid. Hoewel ik niet echt last heb van heimwee, wil ik wel graag weer naar huis. Ook begint de routine een beetje saai te worden, de area ken je op je duimpje en er blijven niet zo heel veel plaatsen meer over om te bezoeken om je heen. Ook kijk je nergens meer van op en vind je het heel normaal om te stoppen voor 10 herten die oversteken. Ik denk dat ik het zelfs vreemd ga vinden dat je in Nederland niet om een ‘Box’ kan vragen in een restaurant om de rest van je eten mee naar huis te nemen.

Onze vriendin Luisa uit Colombia heeft een aantal maanden terug een jongen leren kennen, helaas liep haar (+verlenging) au pair jaar hier af en zou ze terug naar huis moeten. Tot onze verbazing hebben ze een ticket naar Vegas geboekt en zijn ze daar getrouwd! Heel grappig, dacht dat dit alleen in films gebeurde haha. Toen ze terug kwamen hebben we haar mee uit eten genomen, een kroontje op gezet en daarna thuis een paar flessen wijn leeggedronken. De week daarop hadden Laura en ik natuurlijk nog niet genoeg gepartied dus hadden we in de buurt een hotelletje geboekt en een fles vodka meegenomen. Haha wat een sukkels zijn we ook, maar helaas moet je wel iets verzinnen als je nog geen 21 bent en je kan niet bezopen thuis komen bij je hostfamily.

De week daarop was het Laura’s verjaardag en was ze eindelijk oud genoeg om in New Jersey naar een Hookah lounge te gaan. Per staat is de leeftijd daarvoor verschillend, in New Jersey is dit 19. Doordeweeks hebben we weer eens te maken gekregen met een heftige sneeuwbui. De dag van tevoren was het gewoon zonnig en 18 graden, maar dat betekend hier helemaal niets! Dit betekende dus SNOWDAY. ‘Happy Snowday!’ said no nanny EVER! Dit was nu al de 4e keer deze winter en iedere keer word het toch wat lastiger om dingen te verzinnen om te doen, aangezien je de deur niet uit kan. Deze keer hebben we Nederlandse koekjes gebakken! In de vorm van een molen, tulp en een klomp. Hiervan zal ik een foto uploaden! Om onze dag in het thema van Nederland te laten verlopen hebben we voor lunch Nederlandse pannenkoeken gegeten. Daarna is het naptime en heb ik eigenlijk wel geluk dat ze erg lang slapen als ze thuis zijn. Wanneer ze wakker worden heb ik nog maar een uurtje voordat ik alweer klaar ben met de dag.

De volgende werkweek was weer een beetje anders, Shane was ziek! In deze week heb ik ook erg veel uren gemaakt en moet ik eerlijk zeggen dat de regels even aan de laars gelapt werden. Natuurlijk vond ik het niet heel erg om te doen omdat je er eigenlijk geen kind aan hebt als hij de hele dag slaapt. Hij mocht zelfs een beetje tv kijken en ik kon gewoon mijn eigen ding ook doen. Op vrijdag nadat hij al de hele week binnen had gezeten ben ik samen met hem gaan lunchen bij Panera en was hij toch wel bijna beter! Dat weekend ben ik uitgenodigd door Andrea om mee te gaan naar een houseparty, daar zeggen we geen nee tegen! De dag daarna ben ik met Laura en een paar andere meiden via de kerk bij een woman’s convention geweest. Yes, toen had ik een beetje spijt van dat feestje haha. Om het nog erger te maken kwam ik er pas na 40 minuten rijden achter dat ik mijn telefoon thuis had laten liggen! Hoe dit heeft kunnen gebeuren is nog steeds een raadsel. Daar zat ik dan te knikkebollen zonder enige clue of mijn telefoon thuis was, of dat ik hem gewoon verloren was.

Het weekend hierop was het onwijs lekker weer en ben ik op zondag naar New York geweest. Hier hebben we de Hillsong church bezocht, echt een aanrader voor mensen die willen zien hoe het er in Amerika aan toe gaat tijdens een kerkdienst. Hierna hebben we 1,5 uur in de rij gestaan om de famous coockie dough te proeven. Dit is dus gewoon pure koekjesdeeg die ze aan je serveren alsof het een ijsje is. Heeel lekker, wel erg machtig en heb het niet opgekregen. Omdat het weer zo mooi was hebben we een tandem gehuurd en zijn we door Central Park gefietst.

Eindelijk! De dag was aangebroken en ben ik voor de 3e keer in mijn leven legaal om te drinken verklaard. Laura kwam me ophalen en zijn we naar een leuk restaurantje in New Hope geweest met Luisa en Doug om te lunchen. Dit was een leuke verrassing van papa en Hilde, die Laura stiekem hadden gevraagd om me mee te nemen. Mama had voor de fancy 21 Balloons gezorgd en een pakketje opgestuurd vanuit Nederland. Ook mijn lieve vriendinnetjes en familieleden hebben aan me gedacht en is mijn verjaardag hier in het verre Amerika niet onopgemerkt voorbij gegaan. De avond voor mijn verjaardag heeft mijn host family me mee uit eten genomen en werd er zelfs gezongen voor me in het restaurant. En toen kreeg ik even de schrik van mijn leven toen ik die Michael Kors tas op me af zag komen. Ik ben helemaal verliefd op mijn tas! Kan het nog steeds niet geloven dat ik die zomaar even heb gekregen. In de avond ben ik met 2 vriendinnen naar NYC geweest om mijn verjaardag daar verder te vieren! We hadden een Airbnb geboekt en konden lekker de dag erna ook nog van New York genieten.

Het weekend hierna ben ik in Boston geweest! Ik heb nu officieel al mijn credits binnen en mijn vlucht naar huis kan geboekt worden! Hiervan krijg ik binnen enkele weken mijn ticket binnen. De reis naar Boston heeft ongeveer 3-4 uur geduurd met de bus. Ik zou zo nog zo’n tour doen moet ik zeggen! Ze draaiden een film in de bus, er was wifi en er waren zelfs stopcontacten om te telefoon op te laden. Toen we daar aankwamen kregen we een soort van hop-on hop-off tour door de stad. We hebben Harvard University bezocht, allerlei mooie wijkjes, de state house, quincy market, een oude kerk, de haven, Boston common en zelfs even naar binnen geweest bij de Primark. Het was net Saint Patricks Day geweest dus in het Ierse Boston werd het hele weekend nog gefeest. Op zondag was er een St Patricks optocht en daarna zijn we weer richting huis vertrokken.

De volgende week was ook weer een interessante week. Shane had een school uitstapje en dit keer had de school geen schoolbus geregeld, maar ouders gevraagd om te rijden. Mijn host family vond dit erg raar en wilde graag dat ik zelf Shane zou brengen naar dit museum in Philadelphia. Ergens vond ik het niet zo erg, want dit betekende dat ik zelf ook wat vrije tijd had in Philadelphia. Gelukkig had Laura ook wat vrije tijd, dus is ze met me meegereden.

Die vrijdag zijn we naar de Jimmy Fallon show geweest! Yes, yes, echt in de studio. Ik had kaartjes weten te scoren! Hier hebben we Morgan Freeman, Norman Reedus en Joe Zimmerman gezien. Erg leuk om mee te maken en om te zien hoe alles in elkaar steekt.

Last but not least. Vorig weekend ben ik weer uit geweest in New York city samen met Kristen. We hadden een hotel geregeld en zijn van te voren eerst lekker uit eten geweest. Hier zijn we al begonnen met de cocktails en nog tot in de vroege uurtjes doorgegaan! Helaas was mijn zondag daarna niets meer waard, maar dat moet ook een keertje kunnen haha.

Hopelijk heb ik jullie weer kunnen vermaken met mijn blog, maar onthoud het gaat niet altijd over rozengeur en maneschijn.

Liefs

Reacties

Reacties

mam

Ik moet altijd lachen met je uitspraken en levendige manier van schrijven. Geen wonder dat ze 500! Keer gelezen worden! Hier ligt echt een verborgen talent van je. I quote ; Happy Snowday , said no nanny ever! Hilarischhh !
Kan niet wachten tot je terug bent , maar geniet nog maar lekker, het is zo voorbij ????

Toos van de vinne

Weer een leuk verhaal. Zo maak je veel dingen mee om nooit meer te vergeten. ????????

Gertie

Weer een super leuk geschreven blog..........en weer mooie dingen beleefd . Je hebt dadelijk een mooi jaar achter de rug , een groot avontuur !! Stiekem kun je nu al af gaan tellen , en dan naar "home sweet home " , ze staan te trappelen . Geniet nog van de laatste loodjes , groetjesssss en tot gauw xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active